Schot in de zaak

Een tijdje geleden noemde ik het 'trekken aan een dood paard'; de gesprekken die ik had op het VSO schoten niet op. Daar mag ik het niet bij laten. We hebben niet stilgezeten, ik niet en de school niet. Vanmorgen weer een gesprek gehad en eindelijk kwam ik thuis met het gevoel, ja er gebeurt wat.
De school wil zoeken naar een arrangement, ja een arrangement voor Daniël. De directeur van Daniëls school gaat met de praktijkscholen overleggen of Daniël m.i.v. volgend schooljaar daar geschoold kan worden in het koks vak voor in elk geval een certificaat. Dat zou kunnen betekenen dat Daniël een dag in de week naar een praktijkschool gaat, en de andere dagen naar het VSO (waar ze alleen 'koken als hobby' hebben).
En eindelijk hebben we nu een handelingsplan voor dit schooljaar.... 't is inmiddels maart, maar ja...  En mijn zoon van 15 gaat huiswerk krijgen. Hoop ik.

Wat is wijs, maar het gaat om de toekomst van mijn kind.  Dit is toch hartverwarmend:

http://www.bandofangels.com/Jobs/